Cilinder Alafokú művészeti iskola
Intézményi önértékelés
1. A tanulók felmenő rendszerű oktatásának megvalósulása a 2006/2007-es és 2007/2008-as tanévben
|
Csoportok száma
A 2007/2008-as tanévben
|
Színművészet-bábművészet
|
Képző - és iparművészet
|
Táncművészet
|
évfolyamok
|
Csoportok
|
1
|
1
|
|
2
|
|
E/1.
|
4
|
-
|
|
-
|
|
-
|
|
E/2.
|
0
|
2
|
|
-
|
|
2
|
|
A/1.
|
4
|
7
|
|
6
|
|
3
|
|
A/2.
|
16
|
4
|
|
1
|
|
1
|
|
A/3.
|
6
|
5
|
|
-
|
|
-
|
|
A/4.
|
5
|
4
|
|
-
|
|
-
|
|
A/5.
|
4
|
3
|
|
-
|
|
-
|
|
A6.
|
3
|
2
|
|
-
|
|
1
|
|
T/7.
|
3
|
-
|
|
-
|
|
-
|
|
T/8.
|
0
|
-
|
|
-
|
|
-
|
|
T/9.
|
0
|
1
|
|
-
|
|
-
|
|
T/10.
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Összesen:
|
46
|
Tanulólétszám a 2006/2007-es tanév végén: 857 fő
Tanulólétszám a 2007/2008-as tanév I. félévében: 744 fő
(46 tanulócsoport)
folyamatos tanulói jogviszonyban, azonos tanszakra beiratkozott tanuló 435 fő
folyamatos tanulói jogviszonyban tanszakot váltott tanulók száma: 119 fő
beiratkozott új tanulók száma: 190 fő
Tanulólétszám a 2007/2008-as tanév II.. félévében: 764 fő
(46 tanulócsoport)
A cilinder gyermekszínházi műhelyt 1986-ban hozták létre drámapedagógusok. 1991 óta alapítványi formában működik.
Intézményünk a 2002/2003-as tanévben kezdte meg működését, kizárólag szín- báb tanszakkal. 2007 szeptember 1-jén a 6. tanévünket indítottuk el. A táblázatból kitűnik, hogy ennél magasabb évfolyamon is vannak csoportjaink. Ennek magyarázata, hogy 2006/2007-es tanévben az ELŐ-TÉR Művészeti Iskola csoportjai csatlakoztak hozzánk, mely 1994-ben kezdet meg működését. Ekkor, 2006-ban bővítettük a tanszakok számát a képző-és táncművészeti ággal.
2. A tanítási-tanulási folyamat eredményessége a 2002 -2008 as időszakban
Munkánk középpontjában egyrészről azon képességek személyre szóló kibontakozatása, fejlesztése áll, melyek a művészeti tevékenység harmonikus és konstruktív gyakorlásához szükségesek. Másrészről tánc és színjáték tanszakos növendékeink körében elengedhetetlenül fontos a csoportos tevékenykedésben való együttműködési készség megfelelő szintű kialakítása. Ezt elsősorban, önismereti, közösségépítő, empátiafejlesztő játékok fejlesztik a fogalakozásokon.Céljaink megvalósulását, mind művészeti, mind pedig pedagógiai oldalról a színvonalas tanévközi kiállítások, vizsgaelődások mellett a fesztiválokon való kiemelkedően sikeres szereplés jellemzi.
Színjáték, bábjáték tanszak:
Lehetőséget kívánunk teremteni a színjáték, bábjáték iránt érdeklődő, az együtt játszani szerető gyermekek számára képességeik fejlesztéséhez, előadói ismereteik, jártasságuk gyarapításához, kommunikációjuk fejlesztéséhez.. Növendékeink előadások tervezésével, együttes és egyéni munkával, együttjátszással hozzák létre bemutatóikat.
Táncművészeti ág:
Célunk, hogy lehetőséget nyújtsunk tanulóink mozgásműveltségének és mozgáskultúrájának sokirányú fejlesztésére, ritmusérzékének, tér- és formaérzékének kialakítására. Tanítványainkat arra ösztönözzük, hogy életük folyamán végigkísérje őket a tánc, az aktív mozgás szeretete. A modern tánc – balett képzés célja, hogy tehetséges tanulóinkat felkészítsük a továbblépésre. Néptánc tanszakunk célja a magyar néptánc és népi kultúra iránti érdeklődés elmélyítése. Azon igyekszünk, hogy gyermekeink megtanulják népünk táncai, és a táncokon keresztül megismerjék hagyományainkat.
Képző és iparművészeti ág:
Az ágon belül a különböző tanszakok egységes célja, hogy kifejlessze növendékeink esztétikai érzékenységét, igényességét, ízlését, fogékonnyá tegye a képi műveltség a képi emlékezet és képzelet iránt. Tanszakaink a speciális technikákkal való behatóbb ismerkedésre adnak lehetőséget. Nemcsak a festészet, hanem a kézműves és kerámia tanszakokon is célunk a magyar népművészet és sajátos technikák elsajátítása mellett az egyetemes kultúrával, technikákkal való ismerkedés is.
|